REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

„Tarnobrzeska Szkoła Ćwiczeń”

realizowanym przez Miasto Tarnobrzeg, w tym: Szkołę Podstawową nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu, Szkołę Podstawową nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu, Szkołę Podstawową nr 6 im. Akademii Miechocińskiej w Tarnobrzegu, Szkołę Podstawową nr 7 im. gen. Leopolda Okulickiego w Tarnobrzegu, Szkołę Podstawową nr 8 im. Stanisława Piętaka w Tarnobrzegu, Szkołę Podstawową nr 11 im. Wincentego Buczka w Tarnobrzegu w partnerstwie z Podkarpackim Zespołem Placówek Wojewódzkich w Rzeszowie współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, PRIORYTET 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, DZIAŁANIE FEPK.07.12 Szkolnictwo ogólne

§ 1.

Definicje

1. Projekt – projekt „Tarnobrzeska Szkoła Ćwiczeń”, który jest realizowany w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, PRIORYTET 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, DZIAŁANIE FEPK.07.12 Szkolnictwo ogólne

2. Instytucja Pośrednicząca – Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie.

3. Beneficjenci Ostateczni – uczniowie, rodzice i zatrudnieni nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 6 im. Akademii Miechocińskiej w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 7 im. gen. Leopolda Okulickiego w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 8 im. Stanisława Piętaka w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 11 im. Wincentego Buczka w Tarnobrzegu, którzy w wyniku przeprowadzonej rekrutacji zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie.

4. Komisje Rekrutacyjne – komisje powołane w celu przeprowadzenia rekrutacji Beneficjentów Ostatecznych w każdej szkole uczestniczącej w projekcie. Powołane przez właściwego dyrektora szkoły, w składzie trzyosobowym, z pracowników szkoły.

§ 2.

Informacje ogólne

1. Regulamin określa proces rekrutacji uczestników do „Tarnobrzeska Szkoła Ćwiczeń”, który jest realizowany w ramach w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, PRIORYTET 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, DZIAŁANIE FEPK.07.12 Szkolnictwo ogólne.

2. Projekt skierowany jest do nauczycieli oraz uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 6 im. Akademii Miechocińskiej w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 7 im. gen. Leopolda Okulickiego w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 8 im. Stanisława Piętaka w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 11 im. Wincentego Buczka w Tarnobrzegu w okresie 2024-2026.

3. Celem głównym projektu jest Celem głównym (CG) projektu jest wyższa jakość kształcenia ogólnego w 6 szkołach podstawowych w Tarnobrzegu do 30.06.2026r, poprzez kompleksowe wsparcie 149, uczniów 533 i ich rodziców w postaci realizacji zajęć dodatkowych dla uczniów, utworzenie Szkoły Ćwiczeń, podniesienie kompetencji nauczycieli oraz włączenie rodziców w działalność szkoły. Działania te mają na celu podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych, właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy, uwzględniając potrzeby osób o specjalnych potrzebach, w tym z niepełnosprawnościami.

4. W ramach projektu realizowane będą następujące zadania:

– doposażenie pracowni szkolnych

– doskonalenie umiejętności i kompetencji nauczycieli

– zajęcia kształtujące kompetencje kluczowe uczniów i wsparcie rodziców

– zajęcia z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych

§ 3.

Uczestnicy projektu i zasady rekrutacji

1. Uczestnikiem projektu może być uczeń (U) i jego rodzic (R) oraz nauczyciel (N) Szkoły Podstawowej nr 3 im. Alfreda Freyera w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 6 im. Akademii Miechocińskiej w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 7 im. gen. Leopolda Okulickiego w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 8 im. Stanisława Piętaka w Tarnobrzegu, Szkoły Podstawowej nr 11 im. Wincentego Buczka w Tarnobrzegu, który złoży wymagane dokumenty rekrutacyjne
i zostanie zakwalifikowany do udziału w projekcie przez właściwą Komisję Rekrutacyjną.

2. Zgłoszenie chęci udziału w projekcie odbywa się w formie pisemnej

3. Uczniowie (U) rekrutowani będą do projektu w oparciu o kryteria:

a) formalne:

⎯ uczeń szkoły biorącej udział w projekcie wymienionej w ust. 1

⎯ miejsce zamieszkania: województwo podkarpackie

b) dodatkowe:

⎯ oceny końcowo roczne 2023/2024 z danego przedmiotu (zajęcia rozwijające: oc.6 – 3 pkt., oc.5 – 2 pkt., oc.4 – 1 pkt., zajęcia wyrównawcze – oc.1 – 3 pkt., oc. 2 – 2 pkt., oc.3 – 1pkt.),

⎯ orzeczenie lub opinia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej – 2 pkt.,

⎯ rekomendacja przez nauczyciela – 1 pkt.,

Ponadto przy rekrutacji na lata 2025/26:

⎯ brak uczestnictwa w projekcie w roku 2024/25-1 pkt.

W 2025 roku planuje się przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej.

Komisja stworzy listę osób zakwalifikowanych oraz listę rezerwową. Rekrutacja uczniów o specjalnych potrzebach nastąpi w oparciu o wyniki badań psychologiczno-pedagogicznych i analizy objawów zaburzeń
w codziennej aktywności dziecka, za zgodą rodziców. Dopuszcza się możliwość zakwalifikowania ucznia do zajęć dodatkowych w ramach projektu w oparciu o uzasadnione wskazanie nauczyciela danego przedmiotu.

W przypadku rezygnacji ucznia z zajęć dodatkowych w ramach projektu, konieczne jest wypełnienie dokumentu „Rezygnacja ucznia z zajęć projektowych”, na którym podpisze się rodzic danego ucznia.

4. W przypadku nauczycieli (N) rekrutacja będzie mieć charakter zamknięty tj. nauczyciel musi być zatrudniony w szkole biorącej udział w projekcie wymienionej w ust. 1. Dodatkowe kryteria dla nauczycieli:

a) formalne

⎯ pracownik szkoły biorącej udział w projekcie wymienionej w ust. 1

b) dodatkowe

⎯ nauczanie przedmiotów skorelowanych z tematyką zaplanowanych szkoleń-1 pkt,

⎯ wiek powyżej 50 lat- 1pkt,

⎯ trudna sytuacja finansowa-1pkt,

⎯ rekomendacja przez dyrektora- 1 pkt,

⎯ brak udokumentowanych kursów/szkoleń – 3 pkt,

⎯ orzeczenie o niepełnosprawności- 3 pkt.

5. Rekrutacja rodziców (R) będzie mieć charakter otwarty tj. rodzic/opiekun prawny musi sprawować opiekę nad uczniem uczęszczającego w szkole biorącej udział w projekcie wymienionej w ust. 1.

§ 4.

Proces rekrutacji

1. Rekrutacja chętnych do udziału w projekcie przeprowadzona jest od 02.09.2024r. do 15.09.2024r.

Na rok szkolny 2024/25 przewidziana jest rekrutacja uzupełniająca (01.09.2025r. – 14.09.2025r.).

W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość zakwalifikowania do projektu uczestnika, który złoży dokumenty po terminie.

2. Zgłoszenie chęci udziału w projekcie odbywa się poprzez wypełnienie w formie pisemnej:

a) w przypadku uczniów: deklaracji o uczestnictwie w projekcie, oświadczenia uczestnika projektu, karty zgłoszenia;

b) w przypadku rodziców/opiekunów prawnych: deklaracji o uczestnictwie w projekcie, oświadczenia uczestnika projektu

b) w przypadku nauczycieli: deklaracji o uczestnictwie w projekcie, karty zgłoszenia dla nauczyciela, oświadczenie uczestnika projektu.

Dostarczenie w/w dokumentów odbywa się osobiście do sekretariatu szkoły lub wysłanie ich w formie skanów na adres mailowy:

Szkoła Podstawowa Nr 3 – sp3@oswiata.tarnobrzeg.pl

Szkoła Podstawowa Nr 4 – sp4@oswiata.tarnobrzeg.pl

Szkoła Podstawowa Nr 6 – sp6@oswiata.tarnobrzeg.pl

Szkoła Podstawowa Nr 7 – sp7@oswiata.tarnobrzeg.pl

Szkoła Podstawowa Nr 8 – sp8@oswiata.tarnobrzeg.pl

Szkoła Podstawowa Nr 11 – sp11@oswiata.tarnobrzeg.pl

Przewidziano udogodnieniem dla osób z niepełnosprawnościami:

⎯ wzory dokumentów rekrutacyjnych będzie można pobrać ze strony internetowej szkoły,

⎯ dokumenty rekrutacyjne będzie można wysłać w formie skanów na maila: sp3@oswiata.tarnobrzeg.pl, sp4@oswiata.tarnobrzeg.plsp6@oswiata.tarnobrzeg.pl, sp7@oswiata.tarnobrzeg.pl, sp8@oswiata.tarnobrzeg.pl, sp11@oswiata.tarnobrzeg.pl

⎯ istnieje możliwość odbioru dokumentów z miejsca zamieszkania niepełnosprawnego uczestnika przez pracownika szkoły;

⎯ pomoc przy wypełnianiu dokumentacji rekrutacyjnej uczestnikom słabo widzącym.

3. Komisja Rekrutacyjna podejmuje decyzję o zakwalifikowaniu do projektu uczestników spełniających wymogi formalne.

Komisja ustala listy osób zakwalifikowanych do projektu i powiadamia uczniów, nauczycieli oraz rodziców o zakwalifikowaniu do uczestnictwa
w projekcie.

W trakcie rekrutacji, a także w trakcie realizacji projektu zachowana zostanie zasada równości szans. Na każdym etapie realizacji projektu kobiety i mężczyźni, osoby pełno- i niepełnosprawne traktowani będą w taki sam sposób.

4. Procedura rekrutacji obejmuje:

a. Etap naboru:

⎯ Przekazanie informacji na temat Projektu i warunków uczestnictwa, rodzaju wsparcia oraz wymagań stawianych przed Uczestnikami Projektu,

⎯ Przyjmowanie zgłoszeń uczestnictwa w Projekcie;

b. Etap doboru:

⎯ Weryfikacja pod kątem spełniania warunków uczestnictwa
w Projekcie,

⎯ Opracowanie listy Uczestników Projektu,

⎯ Opracowanie listy rezerwowej,

⎯ Poinformowanie o zakwalifikowaniu się do udziału w projekcie;

5. Regulamin rekrutacji dostępny jest w Biurze Projektu oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Tarnobrzega, a także na stronach szkół biorących udział w projekcie.

§ 5.

Program wsparcia dla uczestników projektu

1. Każdy uczeń zakwalifikowany do projektu może być objęty wsparciem w postaci zajęć:

a) Blok matematyczno-przyrodniczy, blok informatyki i robotyki, blok językowy według harmonogramu zajęć w poszczególnych szkołach dostępnych w sekretariatach szkół

b) Zajęcia specjalistyczne:

-z. z pedagogiem

-z. z psychologiem

– z. logopedyczne

– z. korekcyjno-kompensacyjne

– z. rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne

– z. rozwijające integrację sensoryczną

-z. indywidualne z U z niedosłuchem

– z. rozwijające umiejętności uczenia się

Zajęcia prowadzone będą w godzinach wolnych od zajęć podstawy programowej od poniedziałku do piątku. Istnieje możliwość realizacji zajęć w innych terminach niż w w/w przypadku gdy uczestnicy zgłoszą takie zapotrzebowanie.

2. Dla nauczycieli zakwalifikowanych do udziału w projekcie przewidziano szkolenia tematyczne w zakresie:

Warsztaty metodyczne i przedmiotowe – zajęcia szkoleniowe poświęcone doskonaleniu warsztatu metodycznego n-li różnych grup przedmiotowych, w szczególności w obszarze metod i form pracy służących rozwijaniu różnorakich kompetencji uczniów. W ramach tej formy wsparciem zostanie objętych 24 n-li (18N SP4 oraz 6N SP7). Zajęcia odbędą się w formie 24 (4-godz.) stac. spotkań z N w salach szkoleniowych PZPW w Tarnobrzegu.

Konsultacje indywidualne – indywidualne rozmowy z N służące wspomaganiu pracy z uczestnikami ukierunkowanej na rozwijanie kompetencji, planowanie własnego rozwoju zawodowego i aktualnych potrzeb N. W ramach tej formy wsparciem zostanie objętych 55 nauczycieli (10N SP3, 30N SP 4, 3NSP 6, 4N SP 7, 4N SP 8, 4N SP 11). Konsultacje odbędą się w formie indywidualnych spotkań stac. lub online uczestnika z trenerem. W projekcie zaplanowano 460 godz. wsparcia. Miejsce oraz czas trwania spotkań zostaną ustalone wedle indywidualnych potrzeb uczestnika.

Konsultacje grupowe – forma dla grup N reprezentujących różne grupy przedmiotowe. Wsparcie w podanym formacie stworzy warunki do współpracy N i integracji działań szkoły. W ramach tej formy wsparciem zostanie objętych 24 n-li (16N SP 4 oraz 8N SP7). Konsultacje odbędą się w formie 16 (4-godz.) spotkań online lub stac. w szkołach objętych wsparciem.

Lekcje pokazowe połączone z ich omówieniem – lekcje przygotowane i prowadzone przez trenerów, obserwowane przez N szkoły ćwiczeń i szkół współpracujących, połączone z metodyczno-merytoryczną dyskusją ukierunkowaną na cele projektu. W ramach tej formy wsparciem zostanie objętych 12 n-li (9N SP 4 oraz 3 SP 7). Wsparcie odbędzie się w formie 7 (4 godz.)-28 h stac. Spotkań (z poprzedzającymi konsultacjami oraz omówieniem) w szkołach objętych wsparciem.

Zajęcia otwarte prowadzone przez nauczyciela szkoły ćwiczeń – lekcje przedmiotowe prowadzone przez N szkoły ćwiczeń SP4 dla uczestników projektu ze szkół współpracujących w obecności trenera, połączone z dyskusją i wymianą doświadczeń. W ramach tej formy wsparciem zostanie objętych 7 n-li ze SP nr 4. Wsparcie odbędzie się w formie 42 (2-godz.) -84 h stac.

3. Dla rodziców/opiekunów prawnych przewidziano wsparcie mające na celu włączanie rodziców w działalność szkoły służącą stwarzaniu uczniom optymalnego środowiska nauki, jego motywowaniu do pracy, a także pobudzaniu aspiracji edukacyjnych ucznia. Zaplanowano warsztaty grupowe (1 godz./ m-ąc) jak i zajęcia indywidualne dla rodziców ( 2 godz./ m-ąc). Zajęcia będą prowadzone przez pedagogów, psychologów oraz pracowników poradni psychologiczno- pedagogicznej na podstawie opracowanego program warsztatów. Program będzie zawierał tematykę w zakresie rozpoznawania możliwości rozwojowych dzieci, przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w szkole, poznanie oczekiwań rodziców wobec szkoły, tworzenie partnerskich relacji pomiędzy rodzicami a środowiskiem szkolnym, zajęć tematycznych związanych np. z przezwyciężaniem problemów wychowawczych, edukacyjnych czy terapeutycznych, cyberprzestępczością, mediami społecznościowymi, rolą internetu.

Źródło: UM Tarnobrzeg

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj