W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym oraz ogłoszeniu rozporządzenia w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego informujemy, że wnioski o ustalenie prawa do dodatku węglowego można składać od dnia 17 sierpnia 2022 r. do 30 listopada 2022 r.

Informacje o wsparciu w postaci dodatku węglowego uzyskać można w Urzędzie Miasta Tarnobrzega telefonicznie, dzwoniąc pod numer 15 81 81 257 lub bezpośrednio w Biurze Obsługi Interesanta – budynek UM przy ul. Mickiewicza 7, Sektor A, Sala 3, Stanowisko nr 3.

Komu przysługuje dodatek węglowy?

Dodatek węglowyprzysługuje osobie w gospodarstwie domowym w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest: kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków. Przez paliwa stałe rozumie się: węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego.

Komu nie przysługuje dodatek węglowy?

Dodatek węglowy nie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe po cenie i od przedsiębiorcy, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 czerwca 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw (Dz. U. poz. 1477)

Kwota dodatku: to 3000 zł – przyznawana jednorazowo.

Przyznane środki zostaną przekazane na wskazane we wniosku konto. W przypadku braku wskazania konta Urząd Miasta poinformuje o przekazaniu środków do Banku PKO S.A.
w Tarnobrzegu, ul. Piłsudskiego 8. Środki będzie można wypłacić w godzinach urzędowania banku. Miasto Tarnobrzeg będzie miało miesiąc na wypłatę dodatku od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.

Termin składania wniosków:

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie od dnia 17 sierpnia do dnia 30 listopada 2022 r. Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.

Wnioski można składać:

– bezpośrednio w Urzędzie Miasta Tarnobrzega przy ul. Mickiewicza 7 – Biuro Obsługi Interesanta, Sektor A, Sala 3, Stanowisko Nr 3.

– elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP, opatrując go kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniając z wykorzystaniem profilu zaufanego.

Wzór wniosku wraz z klauzulą RODO do pobrania na stronie Urzedu Miasta: https://um.tarnobrzeg.pl/aktualnosc/422

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj