Młodzież z tarnobrzeskiego “Hetmana” wydała własną publikację – “Życie. Poradnik dla dorosłych”. To poradnik od młodych dla… rodziców, uświetniony rysunkami uczniów I Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Tarnobrzegu i komentarzem psycholożki i psychoterapeutki, mgr Agaty Kwarciany. W publikacji znajdują się także wyniki ogólnopolskiego badania dotyczące dobrostanu emocjonalnego młodzieży.

Współcześnie różnice między pokoleniami stały się większe niż kiedykolwiek, co stawia przed nami masę wyzwań, głównie związanych z komunikacją i rozumieniem siebie nawzajem. Ponadto, jak pokazują badania, nastąpił nagły skok problemów psychicznych wśród młodych osób, co nie zawsze rozumieją starsi — rodzice, nauczyciele, opiekunowie. Młodzi poprzez publikację postanowili przełamać te bariery oraz pokazać, z czym na co dzień mierzą się współcześni nastolatkowie.

Publikacja ma na celu uświadamianie o problemach i uczuciach dzieci i młodzieży, jest też świetnym „punktem wyjścia” do szczerej dyskusji na ten trudny i zbyt często omijany temat. Poradnik to 52 strony pełne merytoryki dostępne zarówno jako bezpłatne wydanie drukowane, ale także w formie e-booka.

E-book:
https://milociewidziec.pl/#publikacja

Wydanie drukowane:
https://sklep.milociewidziec.pl/

45% młodych z Tarnobrzega ma myśli samobójcze!

Częścią publikacji jest także badanie dot. dobrostanu emocjonalnego młodzieży. Jednakże dostępne są również wyniki z naszego regionu – to największe badanie dobrostanu, w którym wzięło udział 478 uczniów tarnobrzeskich szkół. Wyniki są alarmujące – prawie co drugi nastolatek odpowiedział, że miał lub ma myśli samobójcze, a aż 52% młodych w swoim życiu doświadczyło przemocy psychicznej!

Wyniki ogólnopolskiego badania można sprawdzić tutaj:
https://milociewidziec.pl/badanie/wyniki/

Wyniki badania w Tarnobrzegu można sprawdzić tutaj:
https://milociewidziec.pl/badanie/wyniki-tarnobrzeg/

Książka jest elementem kampanii społecznej “Miło Cię widzieć” realizowanej w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii. Jej celem jest pokazanie młodym, że warto szukać pomocy, a także szerzenie wiedzy na temat problemów związanych z psychiką. Twórcy projektu osiągają swój cel zarówno poprzez kanały online, jak i offline – ich spoty reklamowe można było zobaczyć w największych miastach Polski – Warszawie, Krakowie, Katowicach czy Gliwicach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj